Ofte stillede spørgsmål
Bestilling af billetter
Det kan skyldes, at kahytten er udsolgt eller ikke er tilgængelig på det produkt, du har booket. Du kan altid tjekke tilgængeligheden af forskellige kahytter om bord i vores reception på dæk 7.
Vi har ikke en venteliste, da al ledig kapacitet vises i vores online bookingflow.
Vi kan ikke garantere individuelle kahytnumre. Du vil naturligvis altid blive tilbudt den kategori, du har booket, f.eks. havudsigt. Du kan altid anmode om en ændring af kahyt ved check-in, hvis tilgængeligheden tillader det.
Du kan ikke overbelægge vores kahytter, medmindre det er med 1 spædbarn. I dette tilfælde skal spædbarnet dele seng med en forældre.
Det er i øjeblikket ikke muligt at booke to kategorier på den samme booking online. Vi anbefaler, at du foretager din booking online og herefter kontakter os telefonisk. Hvis du booker i højsæsonen, anbefaler vi, at du kontakter os for at tjekke tilgængelighed.
Sørg venligst for at kende højden og længden på dit kørtetøj inkl. ekstra cykelstativer eller tagbokse, og vælg den tilsvarende køretøjstype og størrelse. Kørtetøjer der registreres forkert under selve bestillingen, løber risikoen for at blive nægtet adgang om bord, eller for at blive pålagt ekstra gebyrer ved havnen.
Vi tilbyder desværre ikke en tjeneste for uledsagede mindreårige på grund af rejsens længde og sikkerhedsreglerne. Vi tillader personer på 16 år og derover at rejse som transportpassager. Rejser du på et MiniCruise skal du være fyldt 18 år eller ledsages af en voksen.
Hvis du rejser til en særlig lejlighed og er mindst 8 personer, kan du kontakte os på +45 33 42 30 05 eller grupperejser@dfds.com.
Betaling
Du kan ikke reservere billetter, da vi arbejder med et fleksibelt prissystem, så du skal betale ved booking.
Vi accepterer kun visse betalingstyper. Sørg for, at du bruger en af disse, når du foretager din booking. Hvis problemet fortsætter, bedes du kontakte din bank for yderligere oplysninger.
Check-in og boarding
Check-in lukker normalt 15 minutter før afgang. Tjek venligst din bookingbekræftelse for check-in- og boardingtider. Vær opmærksom på trafikken og det store antal passagerer i højsæsonen.
Læs mere omkring check-in og boarding her.
Hvis du kommer for sent til check-in, mister du desværre din billet. Tjek venligst seneste tidspunkt for indtjekning og ombordstigning på din bookingbekræftelse.
Hvis du rejser på et minicruise, kan du gå ombord igen en time efter ankomst
Faciliteter om bord
Alle priser er opgivet i DKK. Der kan hæves DKK og NOK i skibets hæveautomat som forfindes på dæk 7. Gængs valuta (NOK, DKK, SEK, EUR, USD, GBP) og kreditkort accepteres på skibets salgssteder.
Børn op til 3 år rejser gratis, hvis barnet ikke behøver egen seng (maks. 1 barn per kahyt). Det er ikke tilladt at medbringe egne børnesenge i vores standard kahytter på grund af sikkerhedsbestemmelserne om bord. Sengeheste kan monteres på vores senge for at mindske risikoen for at falde ned fra sengen, mens man sover.
I vores Commodore de Luxe kahytter og Owner's Suites er det muligt at få en barneseng. Disse kahytter er mere rummelige, og en ekstra seng blokerer derfor ikke udgangen.
Af sundheds- og sikkerhedsmæssige årsager vil du ikke kunne opholde dig i køretøjet, da bildækket skal være låst under overfarten. Sørg for at få al din nødvendige bagage ud af dit køretøj, da du ikke vil være i stand til at vende tilbage til det under overfarten.
Rygning er forbudt om bord, medmindre du befinder dig i et anvist rygeområde på yderdækket. Der vil være skilte ombord for at vise dig, hvor du må og ikke må ryge. Du kan også spørge vores besætning for yderligere detaljer.
Hele vores besætning er førstehjælpsuddannet. Vi har ingen medicinske faciliteter om bord, så du skal sikre dig, at du er rask og i stand til at rejse. Vi anbefaler, at du har en rejseforsikring i nødstilfælde.
Det er ikke muligt at købe søsygepiller om bord på vores skibe. Vi anbefaler derfor, at det købes på apoteket før afgang.
Telenor Maritime er tjenesteudbyderen, og du kan købe adgang til den via din telefon, når du logger på Wi-Fi eller i vores reception om bord. Wi-Fi-adgangskoden er begrænset til én enhed ad gangen.
Køb den ønskede pakke til denne rute. Vi tilbyder 4 valgmuligheder på ruten mellem København og Oslo:
- Surf Small: DKK 39,00 1 t. Web, chat, e-mail og sociale medier
- Surf Medium: DKK 79,00 5 t. Web, chat, e-mail og sociale medier
- Surf One Way: DKK 119,00 24 t. Web, chat, e-mail og sociale medier
- Surf Roundtrip: DKK 199,00 44 t. Web, chat, e-mail og sociale medier
- Streaming one way: DKK 159,-
Der er gratis WiFi til rådighed for alle Commodore- og konferencegæster. Commodore-gæster skal oplyse deres kahytsnummer i receptionen på dæk 7 for at få adgang til den gratis Wi-Fi.
Husk at bruge de korrekte netværksindstillinger på din telefon. Vi anbefaler, at du deaktiverer roaming for at undgå, at du bliver faktureret på din egen telefonregning.
Vær opmærksom på, at skibene har et fungerende satellitnetværk Telenor Maritime, hvorfra der gælder højere takster for at foretage og modtage opkald. Kontakt venligst dit telefonselskab for at få et mere detaljeret overblik, før du bruger det.
Inden afrejse
Skandinaviske rejsende: Fysisk kørekort, men vi anbefaler fysisk pas, da det er det eneste dokument, der kan bruges til identifikation uden for eget land.
EU/Schengen-lande: Fysisk pas.
Andre lande: Fysisk pas og gyldigt visum for det land, du rejser ind i.
Det er dit eget ansvar at sikre, at du følger myndighedernes regler omkring rejser. Go Nordic Cruiseline er ikke ansvarlig, hvis du bliver nægtet adgang til at rejse.
Oplysninger om indrejse i Danmark
Oplysninger om indrejse i Norge
Du kan enten medbringe din bookingbekræftelse eller have dit bookingnummer klar til fremvisning for check-in personalet.
Der er ingen vægtgrænse for din bagage, når du rejser med færge med Go Nordic Cruiseline. Du skal dog være i stand til selv at kunne håndtere al din bagage på sikker og forsvarlig vis.
Det er ikke tilladt at indføre planter, frø, frugt, grøntsager eller andre planteprodukter fra rejser i lande udenfor EU uden et plantesundhedscertifikat.
Det betyder, at du ikke må krydse grænsen til et EU-land med en buket roser, et æble eller en appelsin i baggagen uden at have et plantesundhedscertifikat fra eksportlandet.
Eneste undtagelse fra reglen er frugter som; ananas, kokosnød, banan, durian og dadler, som frit kan tages med.
Du kan læse mere om import af planter og planteprodukter på EU-kommisionens side.
Min booking, rejsebetingelser og afbestilling
Nej det er desværre ikke muligt at ændre sin rejsedato. Enhver ændring af dato vil blive anset som en afbestilling af din rejse i henhold til vores afbestillingsbetingelser, som kan findes her: https://www.dfds.com/da-dk/juridisk
Hvis du afbestiller din rejse, vil du blive pålagt et afbestillingsgebyr på en procentdel af den samlede pris for rejsen. Du kan se afbestillingsgebyrerne nedenunder.
- Indenfor 24 timer for bestilling af rejsen: fuld refusion (medmindre bookingen foretages så sent som to dage før afrejse)
- 42 dage eller mere før afrejse: 25 % af den samlede billetpris
- 42-22 dage før afrejse: 50 % af den samlede billetpris
- 21-8 dage før afrejse: 70 % af den samlede billetpris
- 7-1 dage før afrejse: 90 % af den samlede billetpris
- På afrejsedagen: 100 % af den samlede billetpris
Bemærk: Vi tilbyder ikke refusion af bookinger, der er del af et tilbud (særlig tilbudspris) eller en konkurrencegevinst. Afbestillingsgebyret er 100% af den samlede pris for rejsen. Det vil fremgå af bekræftelsen, om der er tale om et tilbud eller en konkurrencegevinst. Vi refunderer ikke forudbetalte måltider, medmindre disse er afbestilt senest 48 timer før afrejse.
Enhver refusion, som du er berettiget til i henhold til vores rejsebetingelser, skal ske skriftligt inden for tre måneder efter datoen for din annullering.
Du kan læse mere om vores vilkår og betingelser for ruten København-Oslo-Frederikshavn her.
Hvis du ikke kan foretage ændringen online, skal du kontrollere, at ændringen er i overensstemmelse med vores vilkår og betingelser. Du kan kontakte os på +45 72 62 16 66 eller dkinfo@dfds.com.
Parkering
Oslo:
Bilparkering (Aimo Park), både langsigtet og kortsigtet, er lige uden for terminalen. Registrer din nummerplade på parkeringsautomaten, som er placeret mellem langtids- og korttidsparkeringsområderne. Du kan betale med Visa, Master eller Eurocard. 74 NOK i timen og 400 NOK pr 28 timer. Du kan betale på automaten eller via EasyPark-appen (kommer 15% i tillæg). Bemærk venligst, at parkering er forbudt for autocampere.
København:
Vi tilbyder et begrænset antal parkeringspladser ved terminalen. Hvis du ønsker at bestille parkering, bedes du ringe til os på +45 72 62 16 66. Priserne er 390 DKK for et MiniCruise.
Du kan se vores parkeringspladser her.
Der er flere andre private parkeringsmuligheder i nærheden af terminalen. Nærmeste større parkeringshus er Amerika Plads ca 300 m fra terminalen, der drives af Jeudan. Find mere om priser og tilgængelighed her.
Du kan trygt parkere bilen om bord, når du sejler på MiniCruise. Du har ikke adgang til bilen under overfarten, og heller ikke mulighed for at køre bilen i land i Oslo. Bilnøglerne skal afleveres til besætningen på bildækket, og kan hentes i receptionen om bord efter klokken 18:30 aftenen før hjemkomst.
Pris: 500 DKK.
Parkering om bord kan kun bestilles på telefon på +45 72 62 16 66. Antallet af parkeringspladser er begrænset, så vær ude i god tid!
Ønsker du endnu mere rejsefrihed, kan du naturligvis også bestille en fleksibel overfart med bil én vej eller tur/retur. Med denne type billet kan du køre i land og rejse retur, når det passer dig.
Rejs med kæledyr
Ja, du må gerne tage et kæledyr med på rejsen, men det skal blive i kahytten. Kæledyr skal bookes på billetten, og dette kan kun gøres ved at kontakte os. Se mere om rejser med kæledyr.
Temperaturen på bildækket svinger, og af hensyn til dit kæledyrs komfort og velbefindende tilbyder vi ikke denne service.
Dit kæledyr skal have et gyldigt pas, der er i overensstemmelse med de statslige regler for rejser med kæledyr i det land, du rejser til og fra. Du kan se flere oplysninger på vores side om rejser med kæledyr.
Alle kæledyr skal forblive i den kæledyrsvenlige kahyt, medmindre de anses som førerhund eller servicedyr. Husk at medbringe dokumentation for din førerhund eller servicedyr.
Restauranter og måltider om bord
Ja, du kan forudbestille dine måltider om bord, når du booker din rejse online. Du kan også tilføje måltider til din booking på din profil eller ved at kontakte os på +45 72 62 16 66.
Du kan se vores udvalg af måltider og drikkevarer her.
OBS! Hvis du ønsker at forudbestille måltider, skal dette ske senest dagen før afrejse
Ja, vi kan imødekomme alle typer for diætbehov, og vi tilbyder en række forskellige valgmuligheder om bord. Når du har taget plads i restauranten, anbefaler vi, at du gør vores besætning opmærksom på eventuelle allergier, så vi bedre kan hjælpe dig med at finde de helt rigtige retter. Du er også velkommen til at kontakte os på forhånd, så vi kan give besked til besætning, før du rejser.
Ja, vi tilbyder følgende velkomstpakker om bord.
- 2 øl, 2 vand og en lille pose chips - 142 DKK
- 2 alkoholfri øl, 2 vand og en lille pose chips - 142 DKK
- 4 sodavand og en lille pose chips - 142 DKK
- 1 flaske champagne, peanuts og druer - 399 DKK
Du kan forudbestille din velkomstpakke ved at kontakte os på +45 72 62 16 66.
Terminaler
København:
Dampfærgevej 30
2100 København
Danmark
Oslo:
Akershusstranda 31
0150 Oslo
Norge
Adresserne på alle vores havne kan findes på vores side over færgeterminaler.
Yderligere assistance
Vi har kørestolsvenlige kahytter, både med og uden havudsigt. Disse kan ikke reserveres online, men kontakt os venligst for yderligere oplysninger.
Vi tillader dig at opbevare medicin, men du bedes tale med vores reception om bord for at arrangere det.
Vi tilbyder denne service. Du bedes henvende dig til vores reception om bord.
Ja, vi har elevatorer på vores færger. Hvis du har brug for at blive parkeret i nærheden af en, skal du give os besked når du foretager din booking.
Hos Go Nordic Cruiseline ønsker vi at tage hensyn til rejsende med usynlige handicap eller skjulte diagnoser.
Derfor indfører vi Solsikkesnoren om bord, så vores personale og medpassagerer bedre kan genkende og tage hensyn til dem, der har behov for ekstra forståelse og støtte – uanset om det drejer sig om autisme, nedsat syn, tale- eller hørevanskeligheder, ADHD, hjerneskade, demens eller andre usynlige udfordringer.
Læs mere om Solsikkeprogrammet her.
Ønsker du en Solsikkesnor, kan du henvende dig i terminalen.